Hopp til innholdet

Betaling og sikkerhet

BETALING OG SIKKERHET

Lurer du på noe kan du ta kontakt med oss:

Supvikings Stavern Andersen
Gamle Stavernsveien 214
3267 Larvik
VAT – Org nr. NO 923685375
Telefon: 90190852
Mail: post@supvikings.no

Sikkerhet
https://supvikings.no har SSL sertifikat fra letsencrypt og dine data og kortinformasjon blir kryptert for ekstra trygg handel.

Partene
Selger er Supvikings Stavern Andersen.
Adresse: Gamle Stavernsveien 214, 3267 Larvik,
E-post : post@supvikings.no
Telefon: 90190852
Orgnr: 923685375 
og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
– Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
– Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
-Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Leveringstid
Varer som er på lager blir sendt ut som regel samme dag som bestilling, og senest i løpet av 3 til 7 virkedager i noen tilfeller (helg, høytid etc.). Finnes ikke varen på lager, vil vi informere om dette pr mail. Vi ber deg være tidlig ute i forbindelse med jul og sommerferie, da Posten som regel bruker lengre tid ved høytider og ferier.

Priser og porto
Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inkludert merverdiavgift. Det eneste som kommer i tillegg er frakt/porto i henhold til Postens satser.

Betaling
Supvikings.no benytter seg av KLARNA sine betalingsløsninger. Sikker og trygg betaling!

Garanti
Om det oppdages en fabrikkasjonsfeil eller mangler på varer kjøpt av oss, må du innen garantitiden utløper sende oss en e-post om problemet med fotodokumentasjon. Dersom det foreligger feil eller mangler på varer og du har reklamert innen tidsfristen har du krav på følgende:

• Få varen reparert mot gyldig kvittering
• Heve kjøpet om feilen ikke kan repareres
• Få tilgodelapp
Til informasjon dekker ikke garantien uhell, skade eller feil vedlikehold.

Reklamasjon
Supvikings.no følger forbrukerkjøpsloven. Ved feil eller mangler, ta kontakt i e-post.

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Angre på kjøp
Vi håper selvfølgelig på at du blir fornøyd, men i henhold til angrerettloven kan du angre på ditt kjøp innen 14 dager etter du har mottatt varen. Dette gjør du ved å benytte angrerettskjema, som du fikk lenke til i ordrebekreftelse på e-post eller kan laste ned her. Produktet som leveres tilbake må være i samme stand som da du mottok det.

Bytte av varer
Ønsker du å bytte ubrukt vare, kan du gjøre dette uten ekstra omkostninger. Salgsvarer byttes ikke. Ved bytting av varer, skal varen være ubrukt, merkelapper, bruksanvisninger, og original emballasje skal være intakt. Returforsendelse skal pakkes godt inn. Vi forbeholder oss retten til å kunne redusere prisen på returnert vare, dersom det er feil eller mangler på returnert vare. Kunden betaler fraktomkostninger ved bytting av vare.

Vi tar forbehold mot feil på siden og at varer er utsolgt. En del varer finnes det bare en av eller er laget i et begrenset opplag (Limited Edition) og kan derfor bli fort utsolgt. Noe nyanseavvik i farger mellom bildene du ser på siden og i virkeligheten kan forekomme.

Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Takk for handelen og velkommen tilbake til nettbutikken vår!

Visit Us On InstagramVisit Us On FacebookVisit Us On Youtube